Suggesties & Klachten
Onze gehele team doet hun uiterste best om u goede en veilige zorg te geven. Het is voor ons belangrijk dat dat u tevreden bent en blijft over de zorg die u in Waal Kliniek krijgt.
Uw ervaringen horen wij graag. Deel uw tip of compliment met ons!
Dat kan eenvoudig via een mailtje naar [email protected] Uw ervaringen geven ons de mogelijkheid om te kunnen blijven verbeteren.
Zoals gezegd, we doen onze uiterste best voor uw goede en veilige zorg. We zijn echter mensen en er kan iets gebeuren waar u niet tevreden over bent. Heeft u een klacht over een onderzoek, uw behandeling, de resultaten van een behandeling, uw behandelaar of iets anders? Weet dan dat Waal Kliniek uw klacht serieus neemt en samen met u op zoek gaat naar een oplossing.
Wat moet u doen als u een klacht heeft?
De meest doeltreffende manier om uw klacht op te lossen is door er met ons over te praten. Bij voorkeur bespreekt u dit met uw behandelaar. Wat had u verwacht, wat is er gebeurd en hoe kan het opgelost worden?
Mocht dit voor u niet afdoende resultaat opleveren dan is het mogelijk, als u dat wil, om in gesprek te gaan met de medewerker tot wie uw klacht gericht is. Bij dit gesprek mag u uw partner, een familielid, goed vriend of kennis meenemen. Van Waal Kliniek zal een directielid bij dit gesprek aanwezig zijn.
Wilt u geen persoonlijk gesprek, of is de uitkomst van dit gesprek voor u niet voldoende, dan kunt u een schriftelijke klacht indienen. Deze klacht komt dan terecht bij de onafhankelijke klachtenfunctionaris van Waal Kliniek.
U kunt uw klacht per mail sturen aan: [email protected]
Geeft u voorkeur aan een brief, dan kan deze naar:
Waal Kliniek
T.a.v Klachtenfunctionaris
Haarweg 26
6709 PK Wageningen
Na ontvangst van uw klacht nemen wij binnen drie werkdagen contact met u op.
Wat gebeurt er met uw klacht?
Waal Kliniek heeft haar klachtenregeling ondergebracht Klachtenportaal Zorg
De klachtenfunctionaris van Klachtenportaal Zorg neemt- indien mogelijk- binnen drie werkdagen contact met u op, informeert u over de afhandeling van de klacht en is uw vraagbaak. De klachtenfunctionaris probeert de klacht vanzelfsprekend naar tevredenheid voor u op te lossen. De klachtafhandeling gebeurt binnen de kaders van de Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg (Wkkgz).
Als u er niet uitkomt met de klachtenfunctionaris
Mochten wij uw klacht na bemiddeling van de onafhankelijke klachtenfunctionaris niet naar uw tevredenheid hebben opgelost, dan kunt u uw klacht indienen bij de Geschillencommissie KPZ.
Deze geschillencommissie is erkend door het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
In het Geschillenreglement Geschillencommissie KPZ lees u meer informatie over hoe u uw klacht kunt indien. U kunt deze vinden bij de Brochures.
Heeft u klachten? Blijf er niet mee rondlopen!

Maak vandaag nog een afspraak
Wilt u een afspraak maken? Of heeft u vragen?
Bel ons via 088 - 26 26 800
of stuur ons uw gegevens en wij nemen vervolgens contact met u op.